دلایل مهم برای استفاده از عینک آفتابی پلاریزه

دلایل مهم برای استفاده از عینک آفتابی پلاریزه

در مقالات قبلی، به طور مفصل در مورد لزوم استفاده از عینک آفتابی به بحث پرداختیم و بیان داشتیم که استفاده از این اکسسوری علاوه بر زیبایی، از نظر سلامتی نیز بسیار مهم است و استفاده از آن به‌نوعی واجب است. اما زمانی استفاده از عینک آفتابی ضروری می‌شود که عینک خریداری شده، از ویژگی‌های لازم برخوردار باشد. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در خرید عینک آفتابی، ویژگی پلاریزه بودن است.

در این مطلب از سایت عینک فراشاد قصد داریم تا به ویژگی پلاریزه بودن عینک‌های آفتابی بپردازیم؛ بنابراین، اگر شما نیز علاقه‌مندید تا دررابطه‌با این موضوع اطلاعاتی به دست آورید، نگاه زیبای خود را تا پایان این مطلب به ما هدیه دهید.

پلاریزه بودن به چه معناست؟ چرا باید از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنیم؟

در طول روز و زمانی که نور خورشید به اجسام و سطوح مختلف برخورد می‌کنند، برخی از این سطوح مانند شیشه‌ها، آب، برف، دریا و… نور خورشید را منعکس می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا بازتاب امواج نور متمرکز و شدت تابش بیشتر شود، این پدیده را اثر تابش خیره‌کننده یا glare effect می‌نامند. این نوع بازتاب نور می‌تواند باعث آسیب‌دیدن چشمان شما شود و استفاده از عینک آفتابی معمولی نیز نمی‌تواند عامل محافظت از چشم شما باشد.

آشنایی با عینک پلاریزه

در این شرایط شما عزیزان باید استفاده از عینک آفتابی پلاریزه را در دستور کار خود قرار دهید زیرا این عینک‌ها، دارای فیلترهای ویژه‌ای هستند که قادرند نور افقی بازتاب شده توسط اجسام دیگر را جذب نمایند و اثر منفی آنها را کاهش دهند. هنگام استفاده از عینک‌های آفتابی پلاریزه بیش از 99 درصد تابش‌های خیره‌کننده‌ای که ناشی از نور خورشید است، فیلتر می‌شوند و چشمان شما ایمن خواهند ماند.

این فناوری در عینک‌های آفتابی باکیفیت وجود دارد و شما می‌توانید با خرید عینک آفتابی پلاریزه مناسب از سایت فراشاد از چشمان خود در برابر این نورهای خیره‌کننده محافظت کنید. نکته جالب در مورد عینک‌های آفتابی پلاریزه این است که این فناوری تأثیری در دید شما نخواهد داشت و تنها کیفیت ایمنی عینک آفتابی را بالاتر می‌برد!

مزایای استفاده از عینک آفتابی پلاریزه

در بخش قبلی با چیستی و نحوه کارکرد عینک آفتابی پلاریزه آشنا شدیم و در این بخش قصد داریم تا شما را با مزایای این عینک‌ها آشنا کنیم. مزایای استفاده از عینک آفتابی پلاریزه:

افزایش دید شخص:

هنگامی که شما عینک آفتابی پلاریزه بر روی صورت دارید، علاوه بر نور خورشید، نورهای افقی خیره‌کننده نیز فیلتر می‌شوند و این موضوع باعث می‌شود دید شما عزیزان نسبت به زمان استفاده از عینک آفتابی معمولی افزایش یابد. این ویژگی به این معناست که هر چقدر هم فضای اطراف شما روشن باشد، مشکلی در دید واضح شما ایجاد نمی‌شود و می‌توانید تمامی اجسام اطراف خود را با نور اورجینال مشاهده نمایید.

افزایش وضوح و کنتراست بینایی:

اگر قصد دارید در محیط و سطحی روشن، اجسام را با وضوح و کنتراست بهتری مشاهده کنید، بهترین راهکار استفاده از عینک‌های آفتابی پلاریزه است. اگر عینک آفتابی پلاریزه را با عینک آفتابی معمولی مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که تفاوت وضوح بینایی میان این دو عینک کاملاً مشهود و مشخص است. همان‌طور که می‌دانید چشمان ما برای مشاهده اجسام در محیط‌های خیلی روشن و خیلی تیره اذیت می‌شوند، برای اینکه اثرات مخرب بینایی در این محیط‌ها را کاهش دهیم، می‌توانیم از عینک‌های آفتابی پلاریزه استفاده نماییم.

کاهش تأثیرات مخرب اشعه‌های UVA/UVB:

همان‌طور که می‌دانید، اگر در طولانی‌مدت و به‌صورت مداوم در معرض نور خورشید قرار بگیرید، ممکن است اشعه‌های UVA و UVB به چشمان شما آسیب برسانند. عینک‌های uv یا پلاریزه انتخاب بسیار مناسبی برای کاهش تأثیرات مخرب اشعه‌های UVA و UVB هستند و می‌توانند خطر این اشعه‌ها را به‌صورت چشمگیری کاهش دهند.

سهولت در دیدن زیر سطح آب:

در فعالیت‌های تفریحی و ورزشی مانند ماهیگیری، قایقرانی، اسکی روی آب و… که نیاز است زیر سطح آب را ببینید، استفاده از عینک آفتابی پلاریزه می‌تواند گزینه‌ای معقول و مناسب باشد زیرا سطح بینایی شما بالا می‌برد و شما عزیزان می‌توانید به‌راحتی سطح زیر آب را ببینید. لنز عینک‌های آفتابی پلاریزه با فیلترکردن نورهای افقی و خیره‌کننده این امکان را به وجود می‌آورد. استفاده از این دسته از عینک‌ها این قابلیت را برای شما ایجاد می‌کند که بتوانید موانع احتمالی موجود در آب دریا را مشاهده کنید و خود را از خطرات احتمالی محفوظ بدارید.

قابلیت استفاده در محیط‌های سایه:

حتماً تجربه این را داشته‌اید که در فضای باز هنگامی که به محیط سایه می‌رسید، دوست دارید برای بهبود دید خود عینک آفتابی خود را بردارید زیرا عینک‌های آفتابی معمولی کنتراست رنگ چندان جالبی ندارند و در محیط سایه اجسام به‌خوبی دیده نمی‌شوند. اما عینک‌های آفتابی پلاریزه باتوجه‌به فیلترهای تعبیه‌شده از کنتراست رنگ مناسبی برخوردارند و شما نیازی به برداشتن عینک از چشمان خود نخواهید داشت.

هنگامی که عینک خود را از چشمانتان برمی‌دارید، باعث می‌شوید تا اثر اشعه‌های ماوراء بنفش بر روی چشمانتان تشدید شود و چشمانتان آسیب ببینند و در این شرایط اگر از عینک آفتابی پلاریزه استفاده کنید، چنین مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد.

معایب استفاده از عینک آفتابی پلاریزه

در بخش قبلی به مزایای استفاده از عینک آفتابی پلاریزه پرداختیم اما در این بخش قصد داریم تا معایب استفاده از عینک آفتابی پلاریزه را مورد بررسی قرار دهیم. معایب استفاده از این نوع عینک به نسبت مزایای آن بسیار کم‌اهمیت‌تر است اما به‌هرحال آنها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دشواری مشاهده صفحه‌نمایش:

مواد شیمایی به‌کاررفته بر روی لنز عینک آفتابی پلاریزه باعث می‌شود تا وضوح دید شما نسبت به صفحه‌های نمایش مانند LCD کاهش یابد. این موضوع باعث می‌شود تا مشاغلی که با صفحه‌های نمایش سروکار دارند، نتوانند از این نوع عینک‌های آفتابی استفاده کنند.

سخن آخر

با مطالعه متن فوق دریافتیم که عینک آفتابی پلاریزه به نسبت عینک‌آفتابی‌های معمولی از مزایای بیشتری برخوردار است و پیشنهاد می‌شود که برای داشتن دید بهتر نسبت به محیط افراد از این نوع عینک‌ها استفاده نمایید. شما می‌توانید برای خرید عینک آفتابی پلاریزه به سایت عینک فراشاد مراجعه نمایید و عینک مناسب خود را خریداری نمایید. در پایان امید است که این مطلب برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد و پاسخ سوالات خود در مورد عینک پلاریزه را دریافت کرده باشید.

منبع

نویسنده مطلب: آناهیتا عطاریان

آناهیتا عطاریان

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...