چقدر طول می‌کشد به عینک جدید عادت کنیم؟

چقدر طول می‌کشد به عینک جدید عادت کنیم؟

عینک جدید و عادت به کاربرد آن امروزه به یکی از چالش‌های عمومی بین افراد عینکی تبدیل شده است. موردی که در برخی نمونه‌ها نه‌تنها عینک‌های طبی و عادت به عدسی جدید، بلکه مدل‌های عینک آفتابی را نیز شامل می‌شود.

چقدر طول می‌کشد به عینک جدید عادت کنیم؟

عینک جدید و عادت به کاربرد آن امروزه به یکی از چالش‌های عمومی بین افراد عینکی تبدیل شده است. موردی که در برخی نمونه‌ها نه‌تنها عینک‌های طبی و عادت به عدسی جدید، بلکه مدل‌های عینک آفتابی را نیز شامل می‌شود.

توصیه‌هایی برای استفاده از نمونه جدید عینک وجود دارد که می‌تواند این تغییر عادت را سریع‌تر ایجاد کرده و استفاده از عینک تازه را در فاصله زمانی کمتری عادی کند.

در این مطلب به بررسی موضوع مدت زمان عادت به نمونه جدید عینک و کاربرد آن و روش های انجام بهینه آن می‌پردازیم.

با ما تا انتهای مطلب همراهی کنید.

عینک آفتابی

چقدر طول می‌کشد تا به عینک جدید خود عادت کنیم؟

باید اذعان کرد عوض کردن عینک و عادت به عینک جدید آنقدر هم که به نظر می‌رسد آسان نیست! این موضوع در هر دو بخش عدسی عینک و فریم آن قالب بررسی بوده و دارای نکاتی است که حساسیت افراد را هنگام اعمال این تغییر برانگیخته می‌کند. برای مثال در افرادی که از عینک‌های طبی استفاده می‌کنند، با گذشت زمان درجه عینک تغییر کرده و نیاز به تغییر آن احساس می‌شود.

این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که چهره و ذهن فرد با عینک قبلی مأنوس بوده و به کاربرد آن عادت کرده است. تغییر جدید که مستلزم عوض کردن کلی عینک است در فاصله عادت به مورد جدید، به صرف زمان نیاز دارد.

این زمان بسته به میزان حساسیت افراد و نوع عینک متفاوت بوده و می‌تواند بین چند روز تا ۳ هفته طول بکشد. واکنش افراد نسبت به عینک جدید با هم فرق دارد. برخی با استفاده از مورد جدید عینک تا مدتی دچار سرگیجه و سردرد شده و یا به ریزش اشک دچار می‌شوند.

این تغییرات به‌دلیل تغییر نمره عینک و تا عادت کردن به نمره جدید اتفاق می‌افتد و اغلب به‌دلیل واکنش مغز نسبت به تغییر درجه عینک است. اما این موارد تنها مشکلات ناشی از تهیه عینک تازه و کاربرد آن نیستند و موارد دیگری نیز در این حالت رخ می‌دهد که در ادامه به آنها نیز می‌پردازیم.

با ما همراه بمانید.

عادت به عینک جدید و مواردی که باید تحمل کرد!

گرچه برای اغلب افراد فاصله چند روزه از کاربرد عینک تازه برای عادت کردن به آن کافیست، اما این زمان برای برخی افراد بیشتر به طول می‌انجامد. در این فاصله مواردی وجود دارد که فرد باید تحمل کند تا چشم به نمره جدید عینک عادت کند.

عدم تشخیص صحیح فاصله: یکی از ویژگی‌های عینک‌های طبی، تنظیم عدسی برای تشخیص فواصل است که به عمق میدان دید معروف است. این فرایند با تنظیم عدسی و انتقال پیام به مغز صورت گرفته و طی زمان به عادت تبدیل می‌شود. با تغییر عینک و استفاده از لنز عینک جدید، این عادت نیز باید به فراموشی سپرده شده و با عینک تازه منطبق شود. موردی که تا عادت به عینک با لنز تازه نیازمند صرف زمان است.

خستگی چشم: یکی دیگر از عوارض تغییر عینک به نمونه جدید خستگی چشم هنگام استفاده است که خوشبختانه با گذشت زمان کوتاهی طی شده و رفع می‌گردد.

گاهی عوارض این خستگی در روزهای اول به‌شکل سردرد و سرگیجه خودنمایی کرده و فرد را آزار می‌دهد، اما به‌مرور زمان رفع می‌گردد.

کج بینی: یکی از مشکلات دیگر که در تهیه عینک با نمره جدید رخ می‌دهد دید کج نسبت به اشیاء است که اغلب با تغییر درجه عینک رخ می‌دهد. در این مورد نیز با گذشت زمان و عادت کردن چشم به عینک جدید مشکل رفع می‌شود.

دید تنگ ماهی: این اصطلاح برای زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اشیاء در بخش مرکزی به‌شکل واضح و در حاشیه و لبه‌های تصویر به‌صورت غیرطبیعی و در ابعاد کوچکتر یا بزرگ‌تر دیده شوند. مانند آنچه از پشت تنگ ماهی رویت می‌شود. این مشکل نیز در برخی موارد با تغییر عینک و تهیه نمونه جدید رخ داده و پس از مدتی رفع می‌شود.

عینک آفتابی

در چه شرایطی عادت به عینک جدید بیشتر طول می‌کشد؟

در شرایط عادی عادت به عینک جدید برای اغلب افراد به زمانی بین ۲ تا ۳ روز و حداکثر یک هفته نیاز دارد. اما در افرادی که برای نخستین بار از عینک طبی استفاده می‌کنند، این زمان ممکن است بیشتر و تا ۲ هفته نیز طول بکشد.

هم‌چنین در موارد کاربرد عینک ویژه آستیگماتیسم و چندکانونی، این زمان اغلب اندکی بیشتر بوده و عوارض آن نیز جدی‌تر ظاهر می‌شود. در این شرایط مغز به زمان بیشتری برای تطبیق با شرایط جدید نیاز دارد.

کاهش زمان عادت به عینک جدید: چگونه؟!!

اگر به تازگی عینکی شده یا عینک قبیل خود را عوض کرده‌اید و هنوز به عینک تازه عادت نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های زیر برای کاهش زمان تطبیق استفاده کنید:

استفاده از عینک در ساعات اولیه روز: این کار در تطبیق چشم شما با عینک جدید بسیار موثر است. عدسی چشم که حین خواب برای مدتی در حالت استراحت بوده، بلافاصله خود را با نمره جدید منطبق می‌کند. به تعویق انداختن کاربرد عینک تا ساعات میانی روز یا بعد از ظهر می‌تواند بر طولانی‌تر شدن پروسه عادت شما موثر باشد.

استفاده صحیح از لنزهای چندکانونی: این نوع لنز که بر روی مدل‌های جدید عینک نصب می‌شود شرایط خاصی برای استفاده دارد که در صورت عدم مراعات می‌تواند مشکلاتی از قبیل سردرد و سرگیجه و تاری دید برای کاربر ایجاد کند.

فاصله لازم در کاربرد عینک: اگر با قرار دادن عینک نو بر روی چشم دچار تورم و سرخی چشم‌ها شده یا تاری دید دارید، بهتر است در فواصل زمانی آن را برداشته و به چشم‌ خود استراحت دهید.

اگر با وجود همه این رعایت‌ها، زمان انطباق و عادت چشم با عینک جدید به درازا کشید، بهتر است این مورد را با چشم پزشک خود در میان بگذارید تا وجود هرگونه مشکل تشخیص داده و حل شود.

و در پایان…، از عینک‌های آفتابی و عادت به آنها چه می‌دانیم؟

خرید عینک آفتابی معمولا با سلیقه افراد ارتباط بیشتری دارد. گرچه کاربرد این نوع عینک نیز به‌نوبه خود در بسیاری موارد با اصول بهداشت و سلامت چشم‌ها مرتبط است، اما نقش مد و استایل استفاده از یک اکسسوری در آن به‌وضوح بیش از نمونه‌های طبی است.

بر این اساس کاربرد عینک آفتابی اغلب با مشکل چندانی روبرو نیست و افراد به راحتی به آن عادت می‌کنند. گرچه تغییر اندازه و شکل هندسی فریم حتی در این نمونه‌ها نیز می‌تواند نیازمند زمانی برای تطبیق و عادت به عینک آفتابی جدید باشد.

در فروشگاه عینک فراشاد می‌توانید ضمن مشاهده و مقایسه تنوع بالای محصولات عینک طبی و آفتابی و انواع فریم و لنز در نمونه‌های مختلف از نظر متریال، فرم و رنگ، از خدمات مشاوره این مجموعه نیز استفاده نمایید.

تضمین اصالت کالا و گارانتی کیفیت را در فراشاد تجربه کنید!

نویسنده مطلب: آناهیتا عطاریان

آناهیتا عطاریان

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...